Wednesday, 13 March 2013

The King - Ο Βασιλιάς

On Tuesday 19 March at 19:30 and on Wednesday 20 March at 21:30 we will screen in cinema Utopia the film The King (Greece, 2002, colour, 130 min) by Nikos Grammatikos. The film is in the Greek original version with Εnglish subtitles. Suitable for children over 16 years old.

Film Summary

Nikos Grammatikos' drama The King is about a bad man trying to turn his life around. Vangelis gets out of prison, has a brief reunion with his girlfriend Maria, and declares to his former partners that he is done with crime. He sets out for a small village to live in his grandfather's house. Once he arrives, the town is suspicious of the stranger. Eventually police officer Petros befriends the man. As his fortunes start to improve, Maria and his old cronies arrive and bring about Vangelis' naturally self-destructive tendencies. The King was screened at the Thessaloniki Film Festival and won all the major prizes (Best Feature Film, Best Actor, Best Scenography and Sound). 

 Nikos Grammatikos Filmography
La Veille (2005)
Le Roi (2002)
Nightflowers (1998)
Truants (1996)
A Time to Kill (1993)
U-Turn (1991)
The Night with Silena (1986)




Cast: Vangelis Mourikis, Minas Hatzisavvas, Vivi Kokka, Evangelia Andreadaki, Anna Vagena, Marilita Lambropoulou, Babis Yotopoulos, Tasos Mousias, Konstantinos Kalokerinos, Dimitra Hatoupi, Antonis Alexiou

--

Η Ελληνική Κινηματογραφική Λέσχη Λουξεμβούργου θα προβάλει την Τρίτη 19 Μαρτίου στις 19.30 και την Τετάρτη 20 Μαρτίου στις 21.30 στον κινηματογράφο Utopia, την ταινία Ο Βασιλιάς (Ελλάδα, 2002, έγχρωμη, 130') του Νίκου Γραμματικού. Η ταινία θα προβληθεί στα ελληνικά με αγγλικούς υποτίτλους. Kατάλληλη για παιδιά από 16 ετών.

Περίληψη

Η ταινία βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία. Ο Βαγγέλης είναι ένας 35χρονος άντρας, αποφασισμένος να ξεκόψει από το σκοτεινό παρελθόν και να αλλάξει τη ζωή του. Έτσι δοκιμάζει να κάνει μια καινούρια αρχή στο κτήμα του πατέρα του στην Πελοπόννησο. Οι κάτοικοι της περιοχής του υποδέχονται αρχικά με καχυποψία που μετατρέπεται γρήγορα σε απροκάλυπτη εχθρότητα. Μόνος υποστηρικτής του είναι ο Αστυνόμος της γειτονικής κωμόπολης. Η απόφαση του Βαγγέλη να ξαναχτίσει τη ζωή του και η προσπάθεια του να αντιμετωπίσει το εχθρικό περιβάλλον, εξομαλύνουν την κατάσταση και ο Βαγγέλης μοιάζει να εντάσσεται στην τοπική κοινωνία. Μέχρι τη στιγμή που φτάνει η Μαρία, γυναίκα της ζωής του και σύνδεσμος με το παρελθόν, το οποίο κάνει μοιραία την εμφάνιση του και η ρήξη του ήρωα με το περιβάλλον είναι πλέον αναπόφευκτη. Οι εντάσεις κορυφώνονται, ο Βαγγέλης συνθλίβεται.

Χρησιμοποιώντας τις δομές ενός γουέστερν, ο σκηνοθέτης κάνει ένα πικρό σχόλιο για τις αθέατες και εν πολλοίς απωθητικές όψεις της ελληνικής επαρχίας. Η προκατάληψη και η δυσπιστία με την οποία υποδέχονται τον ήρωα οι ντόπιοι δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον που τον οδηγεί στην απομόνωση και τον αφανισμό. Ο σκηνοθέτης εστιάζει τόσο στον αγώνα του κεντρικού χαρακτήρα για μια αλλαγή στην ζωή του όσο και στην απροκάλυπτη και αδικαιολόγητη εχθρότητα με την οποία τον αντιμετωπίζει ο περίγυρος του.

Στην ταινία του ο Νίκος Γραμματικός επιχειρεί να αναμετρηθεί με τα φαντάσματα της μισαλλοδοξίας και του ρατσισμού που συνθλίβουν ένα νεαρό στην Ελλάδα του σήμερα.  «Δεν είναι καθόλου εύκολο να πηγαίνεις - από φύση, όχι για να προκαλέσεις - κόντρα στο ρεύμα, αναζητώντας να βρεις την αλήθεια σου. Αυτό κάνει και "Ο βασιλιάς" της ταινίας μου, με αποτέλεσμα να μπει στο μάτι των αδιάφορων και κυνικών ανθρώπων του περιβάλλοντός του. Ο ήρωάς μου δεν είναι περιθωριακός. Από τη στιγμή που βγαίνει από τη φυλακή, προσπαθεί να δει αλλιώς τα πράγματα γύρω του και να ξεκινήσει τη ζωή του από την αρχή. Κάθε άνθρωπος που είναι διαφορετικός από τους άλλους, δεν πάει να πει ότι είναι και περιθωριακός. Μπορεί να ενταχθείς σε ένα σύνολο και να παραμένεις διαφορετικός, να έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη. Φτάνω στα άκρα, για να σχολιάσω την ισοπέδωση των συναισθημάτων που πάνε να γίνουν κατάσταση πραγμάτων γύρω μας. Ήθελα να ξανασκεφτούμε και να οριστούν οι έννοιες καλού - κακού, δίκαιου - άδικου, αληθινού - ψευδούς, ηθικού - ανήθικου».  (αποσπάσματα από συνέντευξη του Νίκου Γραμματικού στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ/ 27-02-2003)
Ηθοποιοί: Βαγγέλης Μουρίκης, Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Μηνάς Χατζησάββας, Γιάννης Ζουγανέλης, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Αννα Βαγενά

Βραβεία
: (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2002) Καλύτερης Ταινίας, Α' Ανδρικού Ρόλου, Σκηνογραφίας, Ήχου

Φιλμογραφία

Αγρύπνια - (2005)
Ο Βασιλιάς - (2002)
Νυχτολουλουδα - (1998)
Απόντες - (1996)
Η Εποχή των Δολοφόνων - (1993)
Κλειστή Στροφή - (1991)
Η Νύχτα με τη Σιλένα - (1986)
Εκ μέρους της ΕΚΚΛ
Αγγελική Μαραγκουδάκη

Trailer
Trailer (music by Thanassis Papakonstandinou)
Αναφορά στην ταινία, γυρισμένη στην Πέρσαινα Ηλείας, από τον τοπικό σύλλογο

Κριτική 1

--

Le Ciné-club hellénique vous invite à ses séances du mardi 19 mars à 19h30 et du mercredi 20 mars à 21h30 au cinéma Utopia avec le film LE ROI de Nikos Grammatikos (Grèce, 2002, couleur, 130 min). Le film est en version originale grecque avec sous-titres en anglais. Enfants admis à partir de 16 ans.

Résumé

Un trentenaire décide de tourner la page de son passé douteux et veut changer de vie. Les habitants du village où il s'installe sont soupçonneux et hostiles envers lui. Lorsqu'une femme de son passé ressurgit, il ne peut éviter le conflit. Après avoir purgé sa peine, pour trafic et usage de drogues, Vangelis décide, à sa sortie de prison, de quitter Athènes et ses "tentations" et … de changer de vie : il part s'installer dans un petit village du Péloponnèse là ou se trouve la maison paternelle, une ruine qu'il arrive à remettre en état. Les habitants regardent cet "étranger" avec beaucoup de circonspection. La seule personne qui lui manifeste de la sympathie, c'est le policier du coin, avec lequel il joue aux échecs. Puis la méfiance des villageois devient hostilité manifeste. L'arrivée inopinée de Maria, la "femme de sa vie", n'arrange rien…

Avec: Vangelis Mourikis, Minas Hatzisavvas, Vivi Kokka, Evangelia Andreadaki, Anna Vagena, Marilita Lambropoulou, Babis Yotopoulos, Tasos Mousias, Konstantinos Kalokerinos, Dimitra Hatoupi, Antonis Alexiou
Post a Comment